Na miejskiej krytej pływalni przy ul. 17 Stycznia w wakacje organizowane będą turnusy nauki pływania dla dzieci z niepełnosprawnościami. Pod okiem trenerów i ratowników WOPR ciechanowianie będą mogli nie tylko zadbać o formę fizyczną, ale też integrować się z rówieśnikami. Dodatkowo we wrześniu uczestnicy pojadą do aquaparku. Projekt wybrali do realizacji mieszkańcy w tegorocznym głosowaniu w ramach Ciechanowskiego Budżetu Obywatelskiego. Ruszyły zapisy.

Dzieci z niepełnosprawnościami będą mogły skorzystać z atrakcyjnej oferty zajęć ruchowych w okresie wakacji w Ciechanowie. Na pływalni MOSiR odbędą się cztery dwutygodniowe turnusy zajęć nauki pływania przygotowane specjalnie dla nich. Projekt Stowarzyszenia Autentyczni poparło ponad pół tysiąca mieszkańców, którzy oddali swoje głosy w ramach Ciechanowskiego Budżetu Obywatelskiego.

W cyklu spotkań udział mogą wziąć dzieci – mieszkańcy Ciechanowa w wieku od 6 roku życia. Zajęcia będą bezpłatne zarówno dla nich, jak i ich rodziców/opiekunów. Aby zapewnić jak największy komfort małym pływakom, ich rodzice i opiekunowie będą mogli dołączyć do zajęć lub też zadecydować o obserwowaniu ich z trybun.

Spotkania będą odbywały się od poniedziałku do piątku o godz. 11.00. Przewidziano kameralne grupy (maksymalnie 8 dzieci oraz 8 opiekunów), które poprowadzi dwóch trenerów. Dodatkowo bezpieczeństwa dzieci w wodzie pilnowali będą doświadczeni ratownicy WOPR.

22 czerwca ruszyły zapisy (tel. 506 449 329).

Pierwszy turnus ruszy już 3 lipca i potrwa do 14 lipca. Kolejne odbędą się w okresie: 17 lipca – 28 lipca, 31 lipca – 11 sierpnia oraz 21 sierpnia – 1 września.

Przed rozpoczęciem zajęć każde z dzieci otrzyma bezpłatnie czepek i okularki. Dodatkowo we wrześniu planowana jest wspólna wycieczka do aquaparku.

To druga część projektu „Z wodą za pan brat – nauka pływania dla dzieci z niepełnosprawnościami połączona z organizacją obchodów Światowych Dni Świadomości Autyzmu”. Pierwsza odbyła się 2 kwietnia. W hali sportowej przy ul. Kraszewskiego zorganizowano koncerty i animacje o charakterze edukacyjno-integracyjnym. Ich celem było wsparcie osób ze spektrum autyzmu oraz ich rodzin.

 

Skip to content